آیفون ۵


MR.Perfect

آی‌فون ۵ نسل ششم و آخرین نسل معرفی شده از گوشی‌های هوشمندی‌است که توسط شرکت اپل ساخته‌شده‌است و در تاریخ ۱۲ سپتامبر در جریان کنفرانس اپل معرفی‌شد. این نسخه از گوشی سرتاسر از آلمینیوم و شیشه ساخته‌شده‌است و آی او اس ۶ بهره می‌برد آیفون ۵ طبق ادعای اپل، هم اکنون نازک ترین تلفن هوشمند ارائه شده‌است. قیمت آیفون ۵ نیز دقیقا به قیمت مشابه آیفون ۴ اس به بازار عرضه خواهد شد و آیفون ۴ اس ۹۹ دلار و در نهایت آیفون ۴ نیز به صورت قراردادی رایگان عرضه خواهد شد.

مشخصات

فیزیکی

طراحی آیفون۵ تلفیقی از آلمینیوم و شیشه‌است. این مدل سبک تر و نازک تر نسبت به نسخه‌های پیشین است. ضخامت آیفون ۵ اپل ۷٫۶ میلیمتر است و این ضخامت ۱۸ درصد از مدل‌های پیشین نازک تر است. وزن این محصول نیز ۱۱۲ گرم است که ۲۰ درصد نسبت به 4S سبک تر است.نسل ششم آیفون نیز مانند پنج نسل گذشته در دو رنگ سفید و مشکلی به بازار عرضه خواهد شد و البته پنل پشت این مدل آلمینیومی خواهد بود.

صفحه نمایش

صفحه ایفون۵ کمی کشیده تر شده‌است و به ۴ اینچ تبدیل شده و رزولوشن آن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی آن نیز ۳۲۶ پیکسل در هر اینج است. با این صفحه ۴ اینچی دیگر ۵ ردیف آیکون در صفحه آیفون وجود خواهد داشت و نسبت صفحه آیفون ۵ نسبت ۱۶ به ۹ خواهد بود و اشباع رنگ نیز ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

شیشه استفاده شده برای صفحه نمایش این گوشی، گوریلا گلس می‌باشد. 

شبکه

آیفون ۵ از نسل چهارم شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و این سیستم جدیدی وایرلس Ultrafast Wireless نام گذاری شده‌است و اپل اپراتورهای مختلفی را در قاره‌های مختلف معرفی کرد که این قابلیت جدید آیفون را ساپورت خواهند کرد.

پردازنده

پردازنده A6 به کارگرفته شده در آی‌فون5

آیفون ۵ از چیپست

دوربین

دوربین آیفون ۵ به مانند آیفون ۴اس دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت اما دوربین جدید با لنزهای بهتر و سیستم کارا تر عرضه خواهد شد، با دوربین جدید آیفون ۵ تصاویر در شب با قابلیت dynamic low light mode بسیار شفاف گرفته می‌شود. عکس برداری در نسل جدید دوربین نیز ۴۰ درصد نسبت به ۴اس سریعتر شده‌است. قابلیت پانوراما نیز در نهایت به دوربین آیفون ۵ اضافه شد و می توان با این قابلیت تصاویر ۲۸

سیستم صوتی

سه میکروفون نیز در آیفون ۵ تعبیه شده‌است که یکی در جلو، دیگر در پشت و پایین وظیفه انتقال صدا را فراهم می‌کنند. بلندگوی آیفون ۵ نیز با تغییرات زیادی مواجه شده‌است و استفاده از پنج آهن ربا که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند قدرت این اسپیکر را بسیار زیاد کرده‌است.

کانکتور

در نسل ششم آیفون از یک کانکتور ۸ پین به نام لایتنینگ استفاده شده‌است که به نسبت مدل‌های قبلی ۸۰ درصد کوچکتر شده‌است. همچنین تبدیل‌هایی نیز برای استفاده از کانکتورهای قبلی نیز ارائه شده‌است.

استقبال از پیش‌فروش آی‌فون5

سرعت پیش‌فروش آی‌فون۵ حدود ۲۰ برابر سریع‌تر از فروش مدل‌های ۴ و 4s بود. پس از آغاز پیش‌فروش در عرض یک ساعت کل موجودی انبار اپل تمام شد و کاربرانی که از ساعت دوم قصد خرید این محصول را داشته‌اند با پیامی مبنی بر دریافت محصول پس از ۱ یا ۲ هفته مواجه گردیده‌اند.

 

آیفون ۵
IPhone5Title.svg
IPhone 5.png
شرکت اپل
شعار بزرگترین اتفاقی که از آیفون برای آیفون رخ داده.
سری آیفون
شبکه GSM/CDMA/4G LTE
رونمایی ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲؛ ۵ روز پیش
تاریخ در دسترس ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲
پس از آیفون ۴اس
وابسته به
گونه تلفن هوشمند
شکل
ابعاد ۷٫۶×۵۸٫۶×۱۲۳٫۸ میلیمتر
وزن ۱۱۲ گرم
سیستم عامل
SoC
CPU TBA
GPU TBA
Memory ۱ گیگابایت
حافظه ۱۶٬۳۲٬۶۴ گیگابایت
باتری Standard battery, Li-ion
ورودی ها داده ۴ دکمه و یک کلید، سه میکروفن، صفحهٔ چند لمسی خازنی، شتاب سنج در ۳ جهت (طول و عرض و ارتفاع)،
نمایشگر ۴ اینچی چند لمسی، ۱۱۳۶×۶۴۰ پیکسل، نسبت ابعاد ۱۶:۹، ۱۶ میلیون رنگ،کنتراست: ۸۰۰:۱ و حداکثر روشنایی: 500 cd/m2
دوربین پشت ۸ مگاپیکسل، ، ضریب اف f/2.4، لنز ۵ قسمتی سافایر، فیلتر مادون قرمز، پردازشگر سیگنال تصاویر (تعبیه شده در چیپست A6)، ، ، فوکوس خودکار و اشاره ای، عکسبرداری
دوربین جلو 1.2 مگاپیکسل، فیلم برداری HD با ۳۰ فریم در ثانیه
یک بلندگوی و رابط تی‌آراس ۳٫۵ میلی متری با پاسخ فرکانسی 20Hz تا 20KHz
ارتباطات وای-فای (802.11 b/g/n)(تنها 2.4 GHz)، بلوتوث نسخهٔ ۴
وضعیت پیش فروش
وب سایت apple.com/iphone
رنگ بندی مشکی/اسلیت، سفید/نقره ای



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 5:38 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


Power By: LoxBlog.Com